Tiedote: Pihlajalinna ostaa Caritas Lääkärit Oy:n

21072017

Pihlajalinna Oyj:n tytäryhtiö Pihlajalinna Terveys Oy on sopinut ostavansa nykyisiltä omistajilta koko oululaisen Caritas Lääkärit Oy:n osakekannan. Yhtiön suurin omistaja on oululainen yleishyödyllinen Caritas-Säätiö. Kauppa tulee voimaan 15.8.2017.

Caritas Lääkärit tarjoaa Oulussa ja Raahessa yksityisiä lääkäri- ja työterveyspalveluita. Pihlajalinna tavoittelee yritysostolla muun muassa merkittävää asemaa Oulun ja Raahen seudun työterveyshuollossa sekä vahvaa alkua Ouluun avattavalle lääkärikeskukselleen.

Omistajanvaihdos ei vaikuta henkilöstön asemaan, toimitiloihin eikä edellytä työterveysasiakkailta mitään toimenpiteitä.

Caritas-Säätiö keskittyy yleishyödyllisen- ja kansalaistoiminnan kehittämiseen sekä diakoniatyöhön. Caritas-Säätiön omistamat muut yhtiöt keskittyvät vanhusten ja vammaisten asumispalveluiden sekä muiden sosiaalipalveluiden edelleen kehittämiseen, toiminnan laajentamiseen ja monipuolistamiseen. Caritas sairaala ja kuntoutus jatkavat toimintaansa edelleen osana Caritaksen palvelutoimintaa.

Lisätietoja antaa:

Heikki Keränen, Caritas-Säätiön hallituksen puheenjohtaja