Caritas Sairaalassa on hyvä toipua

Caritas Sairaala kuuluu Caritas Palvelut Oy:lle, joten Caritas Läääkäreiden myynti Pihlajalinnalle 3.8.2017 ei vaikuta sairaalamme toimintaan.

Caritas Sairaala on viihtyisä, vuoden 2015 alussa avattu yksityinen sairaala Oulun Taka-Lyötyssä (os. Kapellimestarinkatu 2). Sisäänkäynti Caritas Lääkäritalon ovesta, sairaala sijaitsee 2. kerroksessa. Sairaalassamme on 27 potilaspaikkaa.

Tarjoamme lyhytaikaista vuodeosastohoitoa, kuntoutusta ja saattohoitoa. Sairaalassamme ovat edustettuina seuraavat osaamisalueet: yleislääketiede, sisätaudit, geriatria, kirurgia, reumatologia. Lisäksi meillä on erityisosaamista kivunhoidosta sekä kroonisten ja akuuttien haavapotilaiden hoidosta.

Jokaisella potilaallamme on oma hoitava lääkäri. Fysioterapeuttimme puolestaan toimii potilaidemme yksilöllisen kuntoutuksen asiantuntijana. Laboratorio, röntgen sekä erikoislääkärien palvelut ovat helposti saatavilla. Sairaalassamme on myös viikonloppuisin lääkäripäivystys. Potilaiden ja omaisten käytettävissä on myös oma sairaalapastorimme.

Uutena palveluna sairaalassa on käynnistetty lonkkaleikkauksen jälkeinen kuntoutus, joka on suunnattu erityisesti kotona asuville ikäihmisille. Tavoitteena on kuntouttaa potilaat leikkauksen jälkeen, jotta he voivat palata takaisin kotiinsa. Caritas Kuntoutuksen ammattilaiset ovat vahvasti mukana kuntoutusprosessissa. Potilaat ohjautuvat kuntoutukseen muutama päivä leikkauksen jälkeen OYS:sta.

Potilashuoneet ovat kahden hengen huoneita, joissa kaikissa on oma WC ja suihku. Huonevarusteluun kuuluu myös televisio ja radio. Lisäksi meillä on rauhallinen saattohoitohuone sekä eristyshuone, joka soveltuu esimerkiksi infektioherkille potilaille. Viihtyisä ruokasalimme palvelee niin potilaita kuin vierailijoitakin.

Potilaaksi Caritas Sairaalaan

Potilaamme ovat erikoissairaanhoidosta jatkohoitoon tulevia Oulun ja Oulun ympäristökuntien asukkaita. Muista kuin sopimuskunnista hoitoon voi hakeutua erillisellä maksusitoumuksella. Caritas Sairaala palvelee myös vakuutusyhtiöiden kautta hoitoon tulevia potilaita (esim. akuutin sairauden, leikkauksen tai vamman jälkeen). Meiltä on mahdollista ostaa palveluja myös yksityisesti.