Caritas Sairaalassa on hyvä toipua

Caritas Sairaala on viihtyisä, vuoden 2015 alussa avattu yksityinen sairaala Oulussa, Taka-Lyötyssä Caritas Lääkäritalon 2. kerroksessa (os. Kapellimestarinkatu 2). Sairaalassamme on 27 potilaspaikkaa.

Tarjoamme lyhytaikaista vuodeosastohoitoa ja kuntoutusta. Sairaalassamme ovat edustettuina seuraavat osaamisalueet: yleislääketiede, sisätaudit, geriatria, kirurgia, reumatologia. Lisäksi meillä on erityisosaamista kivunhoidosta sekä kroonisten ja akuuttien haavapotilaiden hoidosta.

Jokaisella potilaallamme on oma hoitava lääkäri. Fysioterapeuttimme puolestaan toimii potilaidemme yksilöllisen kuntoutuksen asiantuntijana. Laboratorio, röntgen sekä erikoislääkärien palvelut ovat helposti saatavilla. Sairaalassamme on myös viikonloppuisin lääkäripäivystys. Potilaiden ja omaisten käytettävissä on myös oma sairaalapastorimme.

Potilashuoneet ovat kahden hengen huoneita, joissa kaikissa on oma WC ja suihku. Huonevarusteluun kuuluu myös televisio ja radio. Lisäksi meillä on rauhallinen saattohoitohuone sekä eristyshuone, joka soveltuu esimerkiksi infektioherkille potilaille. Viihtyisä ruokasalimme palvelee niin potilaita kuin vierailijoitakin.

Potilaaksi Caritas Sairaalaan

Potilaamme ovat erikoissairaanhoidosta jatkohoitoon tulevia Oulun ja Oulun ympäristökuntien asukkaita. Muista kuin sopimuskunnista hoitoon voi hakeutua erillisellä maksusitoumuksella. Caritas Sairaala palvelee myös vakuutusyhtiöiden kautta hoitoon tulevia potilaita (esim. akuutin sairauden, leikkauksen tai vamman jälkeen). Meiltä on mahdollista ostaa palveluja myös yksityisesti.