Caritas avaa kolme uutta Lähilääkäriasemaa Ouluun

02112016

nettisivuille

Caritas laajentaa lääkäripalvelujaan avaamalla 7.11. kolme uutta Lähilääkäri -vastaanottopistettä Ouluun. Lähilääkärit palvelevat arkisin Tuirassa (Caritas Matriiti), Puolivälinkankaalla (Metsolan Kartano) ja Oulunsalon keskustassa.

– Ajatuksena on, että Taka-Lyötyssä sijaitseva Caritas Lääkäritalo on ”lippulaivamme” ja näillä pienemmillä lääkäriasemilla täydennämme lähipalvelujamme. Lähilääkäripalvelun keskeisimpänä ajatuksena on vastata kuluttajien tarpeisiin päästä helposti lääkäriin lähellä kotiaan, kertoo yleislääketieteen erikoislääkäri Henrika Mensah Caritas Lähilääkäristä.

Lähilääkärissä keskitytään yleislääkäripalveluihin eli apua saa yleisimpiin sairauksiin ja vaivoihin. Myös kroonisten sairauksien kontrollikäynnit, erilaiset lääkärintodistukset ja lausunnot kuuluvat palveluihin. Tarpeen mukaan vastaanotolla voidaan ottaa laboratorionäytteitä ja ohjata asiakas lähetteellä tarkempiin tutkimuksiin tai erikoislääkärin vastaanotolle. Kuitenkin suurin osa sairauksista on yleislääkärin vastaanotolla hoidettavissa. Lääkärin työparina toimii sairaanhoitaja.

Lähilääkärissä hoidetaan kaiken ikäisiä potilaita, niin lapsia, työikäisiä kuin ikääntyneitä.

”Haluamme tarjota ennen kaikkea omalääkäripalvelua, joka pitää kokonaisvaltaisesti huolta asiakkaan terveydestä. Kun lääkäri tietää myös aiemmat vaivat, lääkitykset, allergiat ja muut potilaan kuntoon liittyvät asiat, jokaisella tapaamisella ei tarvitse aloittaa alusta terveyshistorian ja elämäntilanteen kartoitusta. Hyvä omalääkärisuhde varmistaa henkilökohtaisen lääkäripalvelun varsinkin eläkeläisille, jotka eivät enää kuulu työterveyshuollon piiriin”, Mensah sanoo.

Lue lisää Caritas Lähilääkäristä

Ajanvaraus Lähilääkärille numerossa 0440762 0001